maandag 26 augustus 2013

Review: Grits 'N Gravy Cat - Lee King Vs. Mighty Mike OMB (Stag-O-Lee, 2013) (Rhythm & Blues)

"Grits 'N Gravy" is het debuut album van het Duitse duo Mighty Mike OMB - zang en drums en Cat Lee King - zang en piano.
Mighty Mike OMB staat ook bekend als de one-man-band The Juke Joint Pimps en Cat Lee King is een 20 jarige rock & roll zanger uit Keulen.
Hun samenwerking resulteerde in 8 nummers, waarvan 2 eigen songs, die in 1 dag in de studio opgenomen werden en uitgebracht zijn op een 10" vinyl LP en op CD door het Stag-O-Lee label.(luister naar een gedeelte van hun songs via de youtube link onder de recensie)
Het eerste nummer van de plaat heet "Red Riding Hood And The Wolf" en deze rhythm & blues song swingt van begin tot eind als een trein, waardoor het niet  mogelijk hier bij stil te blijven zitten.
Daarna krijg ik de volgende geweldige song voorgeschoteld, die zelfs nog meer swingt, getiteld "Thirteen Women And One Man" en de band weet hierin het geluid van de jaren 50 uitstekend weer te geven.
De eerste van de 2 eigen songs heet "Let's Do The Hippie Dance" en deze swingende song zet aan tot dansen en wordt gevolgd door een bluesy rock & roll uitvoering van "Dizzy Miss Lizzy".
Dan hoor ik de tweede eigen song, getiteld "Little Devil Talking" en dit nummer had in de jaren 50 gemaakt kunnen zijn en doet me aan de stijl van muziek maken van Caro Emerald denken.
Vervolgens speelt het duo "Drivin' Me Crazy" een bluesrock song, die me aan de stijl van de originele Fleetwood Mac doet denken en dus uitstekend klinkt.
"I Wanna Holler", een lekkere rhythm & blues song, swingt als een trein en zet me in beweging en het laatste nummer van de plaat is een swingende mix van blues en rock & roll en meteen de meest swingende song, getiteld "Women And Cadillacs" en daarbij is het onmogelijk om niet mee te gaan zitten swingen.
Het debuut van Grits 'N Gravy is werkelijk geweldig en ik kan iedere rock & roll liefhebber dan ook aanraden deze LP/CD te gaan beluisteren om tot dezelfde conclusie te komen als ik.




Grits 'N Gravy - YouTube
www.youtube.com/watch?v=K1bji22iF6g

Geen opmerkingen:

Een reactie posten