maandag 5 augustus 2013

Review: The Young Sinclairs - Engineer Man / Problems (Market Square Records, 2013) (Beat)

The Young Sinclairs komen uit Raonoke, Virginia, Amerika en werden in 2005 door singer-songwriter Samuel J Lunsford opgericht.
De band bestaat verder uit: Daniel Cundiff, Sean Michael Poff, John Thompson en Jonathan Woods.
Sinds hun oprichting, bracht de band reeds 8 LP's, 1 EP en 4 singles uit via diverse labels, zoals Planting Seeds Records en Chimney Sweep Records, maar ook verschenen er CD-R uitgaven in gelimiteerde oplages via Kindercore Records en een cassette album via On Funny/Not Funny Recordings.
"Engineer Man" / "Problems" is de vierde single van de band en deze is via het Engelse Markert Square Records label uitgebracht in een beperkte 7" vinyl oplage van slechts 300 stuks.
De A-kant "Engineer Man" laat me meteen horen, dat de band sterk beïnvloed is door the Byrds en The Who en als ik niet beter wist, zou ik denken, dat dit een schitterende onbekend gebleven song uit de begin periode van laatstgenoemde groep was.
De B-kant "Problems" versterkt die gedachte nog meer en ook hier hoor ik de begin periode van The Who sterk in terug, zodat ik, na beluistering van deze geweldige single, maar één conclusie kan trekken en dat is dat deze band er slaagt de jaren 60 op een fantastische manier weet terug te brengen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten