maandag 17 augustus 2015

Review: Luminous Bodies - Luminous Bodies (Box Records, 2015) (Stoner Rock, Punk)

Luminous Bodies is een band uit Londen, Engeland, die bestaat uit: Gordon Watson - sologitaar en zang, Tracy Bellaries - basgitaar, Tom Fugelsang - sologitaar, Dan Hunt - drums en Luca Zoo Franzoni - drums.
De band speelt net als The Melvins met 2 drummers en verwierf enige bekendheid door hun optredens op het Supernormal Festival in 2014 en het Raw Power Festival, dat in mei dit jaar plaats vond, waar verder onder andere: Gnod, Pigs, Pigs, Pigs, Pigs, Pigs, Pigs, Pigs, The Cosmic Dead, Circle, Pharaoh Overlord, Blown Out, KK Null & Kawabata Makoto, Black Bombain, Hey Colossus en anderen optraden.
Het debuut album "Luminous Bodies", dat door Box Records, 15 augustus 2015, op 180 gram vinyl is uitgebracht, bevat 8 nummers.

De plaat begint met "Man's Milk" en daarin krijg ik een heerlijke heftige uptempo stoner rock song te horen, die diverse tempowisselingen en invloeden uit de muziek van The Stooges en Butthole Surfers  bevat en gevolgd wordt door "Stay Dead", waarin de band me een schitterende psychedelische stoner rock song met een hypnotiserend ritme voorschotelt, waarbij ik invloeden van The Liquid Sound Company en Melvins hoor.
Daarna hoor ik "Lady Graveyard", een vrij rustig gespeelde hardrock song, waarvan de tekst me bekend van voor komt en plotseling schiet me te binnen, dat het van een nummer van Tom Jones is.
Dan krijg ik "You Cheap-Arse Motherfucker!" te horen en dit is een experimentele heftige hardcore noise rock song, waarna ik "Destroyed" hoor en dit is een heftige hardcore punkrock song, die met de snelheid van het licht gespeeld wordt (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie) en gevolgd wordt door "Inhaler", een fantastische stevige stoner rock song met een hypnotiserend ritme en lichte psychedelische invloeden.
In "Leatherman" krijg ik een schitterende melodische uptempo rock mix van punk, hardrock en stoner te horen en in het laatste nummer van de LP, "Om Naman Shivaya", laat de band me genieten van een vrij eentonige mantra, die in een stevig en gemiddeld tempo gespeeld wordt en licht hypnotiserend werkt.

Lumious Bodies heeft met hun debuut album een geweldig gevarieerd stuk muziek weten af te leveren, dat een genot is om te beluisteren en ik kan iedere liefhebber van stoner rock en punk dan ook aanraden, deze schijf eens te gaan beluisteren.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten