maandag 2 november 2015

Review: Jimm McIver - Sunlight Reaches (Green Monkey Records, 2015) (Pop)

Jimm McIver (zang en sologitaar) is een singer-songwriter uit Seattle, Washington, Amerika.
Zijn eerste solo album (CD), "Polaroid Angel", verscheen in 2002 en werd in 2005 gevolgd door de CD "Sweet Petunia Modern & The Holograms".
Na 10 jaar is er eindelijk een opvolger verschenen, getiteld "Sunlight Reaches" en daarop wordt Jim bijgestaan door: Vincent Gates - sologitaar, akoestische gitaar, zang, Vee Sonnets - sologitaar en zang, Walter Singleman - basgitaar, Andrea Wittgens - keyboards en zang en Mark Guenther - drums en percussie.
Vee Sonnets en Vincent Gates zijn tevens de producers van het album, dat in 2014 in de Common Tone Studio te Seattle werd opgenomen.

De CD, die door het Green Monkey Records label is uitgebracht bevat 12 nummers, waarvan de eerste, "I Wonder If She Knows”, net na de dood van zijn moeder is geschreven.
Hierin zet Jimm me een lekker in het gehoor klinkende pop song voor, die in een gemiddeld tempo gespeeld wordt en een aanstekelijk ritme bevat, waarna "Welcome Home" volgt en daarin krijg ik een uitstekende dansbare pop song te horen, die enkele subtiele tempowisselingen bevat.
Dan hoor ik de titelsong "Sunlight Reaches", een schitterende rustige song, die gevolgd wordt door "The Real Me", waarin Jimm verder gaat met het maken van prima pop songs en me een lekkere song voorzet, die in een gemiddeld tempo gespeeld wordt en een swingend ritme bevat.
In "Suzanne Taliban" laat hij me genieten van een heerlijke dansbare pop song, die een maatschappij kritische tekst heeft en in "Hannah" hoor ik hem weer een mooie rustige song spelen.
Daarna schotelt hij me "A Fun One" voor en krijg ik opnieuw een aanstekelijke pop song te horen, gevolgd door "Witchcraft", waarin Jimm me verrast door een swingende disco song ten gehore te brengen. (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)
Vervolgens hoor ik "Up And Coming Killer", een swingende pop song, die een humoristische maatschappij kritische tekst bevat en gevolgd wordt door "Temptation", waarin ik een uitstekende mix van pop en soul te horen krijg, waarna "Peanut Butter Is A Gateway Drug" volgt en daarin laat hij me een lekkere  smeuïge pindakaas song horen, die een humoristische tekst heeft.
Het laatste nummer heet "Ocean In Twelve Notes" en daarin speelt Jimm een lekker in het gehoor klinkende pop song, die diverse tempowisselingen bevat en een hoog meezing gehalte heeft.

Jimm McIver heeft met "Sunlight Reaches" een uitstekende CD gemaakt, die vol staat met heerlijke aanstekelijke pop songs, waar ik met volle teugen van genoten heb en ik kan deze schijf dan ook aanraden, aan een ieder, die van de betere pop houdt.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten