maandag 9 november 2015

Review: Serpent - Nekromant (Transubstans, 2015) (Hardrock)

Serpent uit Mjölby, Zweden, werd in 2011 opgericht door Adam Lundqvist - sologitaar, Mattias Ottosson - basgitaar en zang, die samen gingen jammen en drinken in de stad, die in het oostelijk deel van Zweden ligt.
Deze hardrock sessies resulteerden in zowel een LP als EP, maar pas nadat Joakim Olsson - drums bij het duo had gevoegd was de band, die ze Serpent noemden, een feit.
Dat was in 2013, het jaar waarin de band naar hun geboorteplaats Vänersborg verhuisde en hun eerste live optredens deed, waarvan er al snel veel volgden.
Het trio had een sterke live act en solide nummers, waardoor een nieuw album niet uit kon blijven en in het voorjaar van 2015 ging de band dan ook de Studio N3 te Trollhättan in, om onder leiding van hun geluidsman Charlie Johansson hun nieuwe album, Nekromant", op te nemen.
Enkele dagen daarna verscheen de eerste uitgave van dit album en na een overeenkomst met het Transubstans, zal het 18 december 2015 via dit label opnieuw uitgebracht worden.

De plaat, die 9 nummers bevat, start met "Hounds Of Hell" en daarin hoor ik de band in een langzaam tempo beginnen en krijg ik een lekkere zware hardrock song te horen, waarvan het tempo halverwege wordt opgevoerd en de band me even een heerlijk stukje rock voor zet en vervolgens terug keert naar het maken van hun trage zware rock.
Daarna hoor ik "Doom On You", waarin Serpent een uitstekende hardrock song laat horen, die in een vrij hoog tempo gespeeld wordt en swingt als een trein, waarna ik "Feverdream" voorgeschoteld krijg, waarin ik de band opnieuw een swingende hardrock song hoor spelen, die enkele subtiele tempowisselingen bevat.
Dan volgt "Demon On Our Side" en ook in dit nummer laat de band me genieten van een uptempo hardrock song, waarin een paar prima tempowisselingen zitten, die het nummer spannend houden, waarna ik "Hey You" voorgezet krijg en daarin gaat Serpent in een gemiddeld tempo verder met het maken van hun lekker in het gehoor klinkende hardrock, die diverse tempowisselingen bevat.
In "Praying For A Curse" verandert er niet veel en hoor ik opnieuw een swingende hardrock song, die gevolgd wordt door "leaving The World", waarin de band me, in een rustig tempo, een schitterende rock song voor zet, die in de loop van het nummer iets sneller wordt.
Vervolgens hoor ik "This Is My Time" en ook in dit nummer speelt de band weer een vrij snelle hardrock song met verscheidene tempowisselingen, waarna het laatste nummer "Master Of Ceremony" volgt en net als in de rest van de songs, krijg ik opnieuw een swingende uptempo hardrock song te horen, die diverse tempowisselingen heeft.(luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)

Serpent heeft met "Nekromant" een uitstekend album gemaakt, dat vol staat met heerlijke swingende hardrock songs, die zeker bij liefhebbers van dit genre in de smaak zullen vallen en ik kan hen dan ook aanraden, dit album eens te gaan beluisteren.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten