maandag 29 augustus 2016

Review: Subterranean Street Society - I'll Leave Me Before You Do (Eigen Beheer, 2016) (Pop)

Louis Puggaard-Müller werd in Kopenkagen, Denemarken geboren en speelde in de legendarische Deense band Hyldemor.
Daarna verruilde hij de band voor een leven als straatmuzikant en met een vriend toerde hij de afgelopen 3 jaar door Europa, waar hij in verschillende grote steden speelde en leefde van de inkomsten van de dag.
Op 16 september 2016 verschijnt zijn eerste solo album "I'll Leave Me Before You Do", dat hij onder de naam Subterranean Street Society uit brengt en daarop staan 10 nummers.
Het album, dat handgemaakt is en in eigen beheer uitgebracht wordt, bevat een gepersonaliseerd tekst vel en is tevens genummerd.

Het eerste nummer van "I'll Leave Me Before You Do", heet "I'll Let You Go If You Don't Leave" en daarin krijg ik een prachtige rustige pop song voorgezet, die een lekker in het gehoor klinkend ritme bevat, waarna "Hurry" volgt, een schitterende progressieve pop song, die in een gemiddeld tempo gespeeld wordt en een licht hypnotiserend ritme bevat.
Daarna schotelt hij me een mooie rustige pop song voor, die diverse subtiele tempowisselingen heeft en tegen het einde iets heftiger wordt.
Dan hoor ik "Rover", een heerlijke pop song, waarin een zeer aanstekelijk ritme zit, waarop je met de muziek wil mee deinen en daarin doet de muziek me enigszins denken aan die van Gilbert O'Sullivan en deze wordt gevolgd door "Nothing Beats A Lover", een rustige startende pop song, die na korte tijd over gaat in een lekker swingende song, waarbij het moeilijk is stil te blijven zitten.
In "B-Sides" krijg ik een rustige breekbare pop song te horen, met enkele prima tempowisselingen en in "Present We Past" krijg ik een rustige song in de stijl van Randy Newman te horen.
Vervolgens speelt Subterranean Street Society een fantastische swingende pop song met lichte swing jazz invloeden, die aan zet tot dansen, getiteld "I Won't Get Married To Nothing But Silence", waarna "Pretty Baby" volgt en ik een geweldige dansbare progressieve pop song te horen krijg, die swingt als een trein en lichte blues invloeden bevat en die tegen het einde uitmondt in een fantastisch stukje heftige rock, om gevolgd te worden door het titel nummer en tevens de laatste song van de CD, getiteld "I'll Leave Me Before You Do".
Daarin speelt hij een uitstekende rustige pop song, waarop hij zichzelf op piano begeleidt, maar halverwege wordt dat orkestraal en tegen het eind verandert de muziek in een psychedelisch experimenteel stukje, waarmee de CD op passende wijze wordt afgesloten.

"I'll Leave Me Before You Do" van Subterranean Street Society bevat 10 lekker in het gehoor klinkende songs, waarvan ik van begin tot eind heb van genoten en die ik iedere liefhebber van de betere pop muziek kan aanraden.(luister naar een live song uit zijn repertoire via de youtube link onder de recensie)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten