maandag 5 december 2016

Review: Subheim - Trails EP (Denovali Records, 2016) (Avant Garde / Elektro)

Multi instrumentalist Subheim uit Berlijn, Duitsland, die ook de aliassen Kostas K. en Unshape gebruikt, bracht in 2008 zijn debuut album "Approach" via het Tympanik Audio label uit, waarna in 2010 "No Land Called Home" (Ad Noiseam label) en in 2015 "Foray" (Denovali Records) volgden.
Op 25 november 2016 verschijnt zijn EP "Trails" in een beperkte oplage van 150 stuks op 180 gram transparant vinyl via Denovali Records en tevens als CD en als digitale download.

De EP, die 4 nummers bevat, start met "Trails", waarin ik Subheim een prachtige rustige avant garde song hoor spelen, die invloeden uit krautrock, Oosterse en elektronische muziek heeft, waarna "Ego" volgt en hij me een heerlijk zwaar klinkend rustig stuk avant garde voorzet.
Daarna krijg ik "Forsaken Pt. II" te horen en dit is een schitterende zware dreigende mix van elektro en avant garde, die prima dansbaar is.
Het laatste nummer van de EP is de John Lemke Remix van "Trails" en hierin schotelt hij me, na een dreigend begin, een verrukkelijke dansbare licht hypnotiserende uptempo mix van elektro en krautrock voor, waarbij stil zitten geen optie is, die tot iets over de helft van het nummer duurt, waarna hij weer over gaat op het maken van muziek in een zwaar dreigend ritme, om vervolgens terug te keren naar het hypnotiserende. (luister naar dit nummer via de soundcloud mix onder de recensie)

"Trails EP" van Subheim bevat 4 geweldig lekkere nummers, waarmee hij me van begin tot eind heeft weten te boeien en ik kan iedere liefhebber van zowel elektro als avant garde en krautrock deze fantastische EP dan ook van harte aanbevelen.

* De muziek van deze band/artiest is ook regelmatig te beluisteren op maandagavond tussen 20.00 en 22.00 uur (Europese tijd) in het radio programma Carry's Music Machine via www.osuradio.nl




Geen opmerkingen:

Een reactie posten