maandag 30 januari 2017

Review: Méséglise - Stranamente Sereno (Lizard Records, 2016) (Melodische Pop)

Méséglise is een band uit Bologna, Italië, die bestaat uit: Marco Giovannini - zang en akoestische 6 en 12 snarige gitaar, Maya Seagull - basgitaar en zang, Paolo Nannetti - synthesizer, piano, akoestische 6 en 12 snarige gitaar, orgel en zang, Maria Robaey - viool en mandoline en Maurizio Lettera - drums en percussie.
De bandleden, die verschillende muzikale achtergronden hebben, brachten in 2013 hun album "L'assenza" uit via het Lizard Records label en deze heeft in 2016 een opvolger gekregen, die "Stranamente Sereno" heet en 12 nummers bevat.

Het album begint met "Il Tempo Di Un Caffè", waarin ik de band een mooie rustige pop song hoor spelen, met de hoofdrol voor de zanger, die op schitterende wijze door de rest van de band begeleid wordt, waarna "La Strada Verso La Collina" volgt en ik opnieuw een prachtige rustige melodische pop song voorgezet krijg. (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)
Daarna hoor ik "Con Il Pallone", een opgewekt klinkende melodische pop song, die in een gemiddeld tempo gespeeld wordt en enkele prima tempowisselingen heeft en gevolgd wordt door "Caporale Milt", dat eveneens een uitstekende rustige pop song is.
Dan volgt "Interno Notte", een erg mooie afwisselende pop song, waarin het tempo gemiddeld is, de muziek diverse tempowisselingen bevat en halverwege het nummer over gaat in een heerlijk stuk symfonische muziek en dit nummer wordt gevolgd door "L'Atessa", waarin de band me opnieuw een rustige song met prima samenzang voorzet.
In "Confusi In Mezzo Ai Simboli" laat Méséglise me weer zo'n prachtige rustige melodische pop song horen en ook in "Festa In Collina" is dat zo.
Vervolgens hoor ik "Trama Di Coincidenze" en ook daarin speelt de band een rustige melodische pop song, waarna "Con Altri Occchi" volgt en krijg ik een nogmaals zo'n zelfde soort song te horen.
De laatste 2 nummers van het album zijn instrumentaal en in "Il Gioco Delle Parti" laat de band me een aanstekelijk stuk melodische muziek horen, dat gevolgd wordt door het korte "La Strada Verso La Collina Reprisa", waarin de band me een prachtig stuk piano muziek voorzet.

"Stranamente Sereno" van Méséglise is een uitstekend album met mooie rustige pop muziek, die zeker in de smaak zal vallen bij liefhebbers van dit genre en ik kan hen dan ook aanraden, deze schijf eens te gaan beluisteren.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten