maandag 6 februari 2017

Review: Prairie WWWW - Wu-Hai (Guruguru Brain, 2016) (Experimenteel / Tribal Drums)

Prairie WWWW is een experimentele folk band uit Taipei, Taiwan, die in 2010 is opgericht en uit 5 bandleden bestaat.
De band bracht 25 november 2010 hun debuut album "Enter The Void" als digitale download uit, dat 12 december 2013 gevolgd werd door de digitale download "Sunrise", waarna op 25 juli 2015 "Soil" volgde.
Dit album werd in eigen beheer als CD, die een kartonnen hoes met poster (37cmx25cm) bevat en als digitale download uitgebracht.
Op 28 juni 2016 verscheen hun volgende album, getiteld "Wu-Hai" via het Lonely God Records als cassette en op 5 augustus 2016 via Guruguru Brain in een beperkte oplage van 200 stuks op gekleurd vinyl en 300 stuks op zwart vinyl en tevens als CD en als digitale download.

Het album, dat 5 nummers bevat, start met "Shapeless Beast", waarin ik de band een zwaar indringend experimenteel stuk muziek hoor maken, dat in een traag tempo gespeeld wordt, waarna "Moon" volgt en ik een schitterend hypnotiserend drums ritme voorgeschoteld krijg, dat door zang, synthesizer, fluit en gitaar begeleid wordt, waardoor er een fantastisch stuk muziek ontstaat.
Daarna hoor ik "Eyewood", een heerlijke dansbare mix van tribal drums en dance, die swingt als een trein, waardoor stil blijven zitten niet aan de orde is.
Dan zet Prairie WWWW me "Callous" voor en krijg ik een zeer experimenteel nummer te horen, waarin elektronische geluiden de hoofdmoot vormen.
Het laatste nummer heet "Wu-Hai" en daarin laat de band me bijna 12 minuten genieten van een traag startende experimentele mix van drums, synthesizer, gitaar en bamboe stokken, die na enkele minuten van tempo en ritme verandert en ik een verrukkelijke hypnotiserende song te horen krijg, waarmee de band me in een lichte trance brengt. (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)

"Wu-Hai" van Prairie WWWW is een uitstekend album, waar ik van begin tot einde van heb genoten en ik kan iedere muziek liefhebber aanraden, deze schijf eens te gaan beluisteren om misschien wel tot dezelfde conclusie te komen als ik: Geweldig!

* De muziek van deze band/artiest is ook regelmatig te beluisteren op maandagavond tussen 20.00 en 22.00 uur (Europese tijd) in het radio programma Carry's Music Machine via www.osuradio.nl




Geen opmerkingen:

Een reactie posten