maandag 10 april 2017

Review: Left Hands Cuts Off The Right - Axing Body (Box Records, 2017) (Ambient)

Sologitarist Robbie Judkins, uit Londen, Engeland, die ook muzikaal actief in Casual Sect en Ghost Fang, heeft een solo album gemaakt, getiteld "Axing Body", dat 3 maart 2017 alleen in een beperkte oplage op cassette is verschenen via Box Records.
Hij heeft zich daarbij muzikaal laten inspireren door de muziek van onder andere Robert Turman, Eliane Radigue, Earth, Hive Mind en Ashtray Navigation.
Robbie speelt een scala aan elektronica, Oost Afrikaanse instrumenten, piano, hand percussie, loops, effecten en maakt gebruik van veld opnamen.

Het album, dat slechts 4 nummers bevat, start met "Void Of Heaven", waarin ik een zeer rustig nummer te horen krijg, dat hoofdzakelijk op piano gespeeld wordt en me in een lichte trance  brengt, waardoor mijn geest tot rust komt.
Daarna zet Left Hands Cuts Off The Right me het titel nummer "Axing Body" voor en hierin laat hij me opnieuw een erg rustig stuk muziek horen, waar de rust vanaf straalt.
Dan volgt "Craved", een vrij zwaar, dreigend klinkend, elektronisch nummer, dat in en traag tempo en eentonig ritme wordt gespeeld, om gevolgd te worden door het laatste nummer, "Lead Cloud", en ook daarin speelt hij een rustige mix van elektronische muziek en piano, die vergezeld gaat met een eentonig hypnotiserend ritme, waardoor ik opnieuw in een lichte trance raak.

"Axing Body" van Left Hands Cuts Off The Right bevat 4 heerlijke rustige nummers, waarmee hij me in de ban van zijn muziek heeft weten te houden en me tevens in een lichte trance gebracht heeft, waardoor ik deze cassette dan ook ten volle kan aanraden aan iedereen, die van ambient houdt.

* De muziek van deze band/artiest is ook regelmatig te beluisteren op maandagavond tussen 20.00 en 22.00 uur (Europese tijd) in het radio programma Carry's Music Machine via www.osuradio.nl




Geen opmerkingen:

Een reactie posten