maandag 14 november 2016

Review: Various Artists - Fruits De Mer Static Caravan Split Single (Fruits De Mer / Static Caravan, 2016) (Pop)

Na bijna 10 jaar hebben Fruits De Mer Records en Static Caravan Recordings de handen ineen geslagen en verschijnt er 5 december 2016 een 7" split single, die alleen op vinyl uitgebracht wordt.

Van de 4 nummers, die daar op te beluisteren zijn, komt de A-kant van het Static Caravan Recordings label en is "First Flight Hymnai Collapse" van Art Of The Memeory Palace, uit Engeland, het eerste en daarin hoor ik de band een heerlijk melodisch pop nummer spelen, dat orkestraal klinkt en ruimtelijke invloeden heeft, waarna ik Cheval Sombre uit New York, Amerika, een mooie rustige, enigszins trieste, pop song hoor spelen, die "A Change Is Gonna Come" heet.
Daarna volgen de 2 nummers van Fruits De Mer Records en in de eerste daarvan laat Jack Ellister uit Polen me genieten van een prachtige dromerige, licht psychedelische, pop song voor, getiteld "Reminder", die gevolgd wordt door "Sleepcrawler" van The Insektlife Cycle uit de Filipijnen en hierin schotelt de band me een uitstekend surf nummer voor, dat in Hawaii gemaakt had kunnen zijn.

De "Fruits De Mer/Static Caravan" Split Single bevat 4 lekker in het gehoor klinkende nummers van evenzoveel bands/artiesten en ik kan liefhebbers van de betere pop dan ook aanraden deze prima schijf eens te gaan beluisteren.

Sorry! Nog geen video beschikbaar.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten