maandag 14 november 2016

Review: Various Artists - Tripwave 2 Collection Of Modern Russian Psychedelic Music (Trail Records, 2016) (Progressieve Rock / Psychedelisch)

In september 2016 werd de CD "Tripwave 2 Collection Of Modern Russian Psychedelic Music" in een beperkte oplage door het Trail Records label uitgebracht.
Op het album zijn 9 Russische bands vertegenwoordigd met evenzoveel nummers, waarbij vermeldenswaardig is, dat 5 van de 9 nummers nog niet eerder uitgebracht werden en exclusief voor deze CD zijn gemaakt.

De CD start met "Below The Grass" van Ciolkowska
 (R.A.I.G.Records, 2016) en daarin hoor ik de band een schitterend melodisch progressief rock nummer spelen, dat swingt en enkele prima tempowisselingen heeft.
Daarna krijg ik Rada & Blackthorn (Wyrgorod Records, 2014) te horen, die "Ethno Song" ten gehore brengt, een heerlijke stevige progressieve rock song, die een lekker in het gehoor klinkend, niet al te snel, ritme bevat, dat bij tijd en wijle hypnotiserend klinkt en een vrij heftige zang in de stijl van Nina Hagen heeft, waarna Bowl Of Knowledge volgt, die me "Ganja Yoga" voorschotelt en hierin hoor ik de band een fantastisch progressief stuk muziek spelen, dat in een niet al te hoog tempo wordt uitgevoerd en de eerste van de 5 onuitgebrachte nummers uit 2016 is.
Dan krijg ik Sonora te horen, die me "Canyon" uit 2016 voor zet, waarin ik een prachtige rustige licht psychedelische song te horen krijg, waarna "Syndicate" (2016) van Cosmic Triggers volgt en ik een schitterende mix van psychedelische rock en spacerock te horen krijg.(luister naar dit nummer via de bandcamp link onder de recensie)
Ole Lukkoye (Trail Records, 2015) laat me in "Dyatly (Edit)" bijna 16 minuten genieten van een verrukkelijke hypnotiserende, zeer dansbare, mix van progressieve rock en dance, die vergezeld gaat van uitstekende zang en daarbij is het onmogelijk niet in beweging te komen.
In "Suicide Trip" (2016) van Dead Man Tell No Tales hoor ik een geweldig lekker progressief rock nummer, dat in een rustig stevig tempo gespeeld wordt en in "Forest Song" (2016) van Kamni krijg ik een uitstekende rustige licht psychedelische progressieve rock song voorgeschoteld.
Het laatste nummer heet "Shangri-La" en komt van Polska Radio One (Trail Records, 2014) en daarin laat de band me genieten van een fantastische psychedelische pop song, waar invloeden van The Beatles hoorbaar in zijn.

"Tripwave 2 Collection Of Modern Russian Psychedelic Music", van het Trail Records label, bevat 9 verrukkelijke stukken muziek, waar ik van begin tot einde van heb genoten en ik kan deze CD dan ook van harte aanbevelen aan elke progressieve en psychedelische rock liefhebber, waarbij Alexander Tsalikhin en Vlad Milyavsky van Trail Records me nogmaals laten beseffen, dat Rusland fantastische muzikanten heeft, die de inhaalslag met de rest van de wereld naar mijn mening volledig voltooid hebben en meesterlijke muziek te maken.

* De muziek van deze bands/artiesten is ook regelmatig te beluisteren op maandagavond tussen 20.00 en 22.00 uur (Europese tijd) in het radio programma Carry's Music Machine via www.osuradio.nl




Geen opmerkingen:

Een reactie posten